T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AYDIN / BOZDOĞAN - Bozdoğan İsmet Sezgin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ÇOCUK GELİŞİMİ ALANI

Çocuk Gelişimi Eğitimi Alanı

 


 

 

ÖNEMLİ : Okulumuzda Erken Çocukluk Eğitimi dalında eğitim verilmektedir.

 


 

 

ALANIN TANIMI
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.


ALANIN AMACI
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.


DAL PROGRAMLARI,TANIMLARI VE AMAÇLARI


1. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
Tanımı: Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahipolduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitimprogramını uygulamada öğretmene yardımcı olmayeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimverilen daldır.Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erkençocukluk öğretmen yardımcılığı mesleğininyeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmekamaçlanmaktadır.


2. ÖZEL EĞİTİM
Tanımı: Özel eğitimde öğretmen yardımcısının sahipolduğu, özür grubuna uygun eğitim programınıuygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerinikazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özeleğitimde öğretmen yardımcılığı mesleğininyeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmekamaçlanmaktadır.


GİRİŞ KOŞULLARI
Öğrencilerin sağlık durumu, Çocuk Gelişimi ve Eğitimialanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleriyapmaya uygun olmalıdır.


İSTİHDAM ALANLARI
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanöğrenciler, seçtikler dalda kazandıkları yeterliklerdoğrultusunda eğitim sektöründe;
1. Erken çocukluk eğitim kurumlarında,
2. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerindeçalışabilirler.


EĞİTİM ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI
1. Program mesleki ve teknik eğitim alanındadiplomaya götüren ortaöğretim kurumları ile belgeve sertifika programlarının uygulandığı her tür vederecedeki örgün ve yaygın mesleki ve teknikeğitim-öğretim kurumlarında uygulanmaktadır.
2. Programın uygulanabilmesi için Çocuk Gelişimi veEğitimi alanı standart donanımları ve meslekleringerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.


EĞİTİMCİLER
1. Programın uygulanmasında Çocuk Gelişimi veEğitim alanında eğitim almış ve tercihen sektördeneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır.
2. Programın uygulanmasında gerektiğinde ÇocukGelişimi ve Eğitim alanında sektör deneyimi olanusta öğretici, teknisyen ve meslek elemanlarındanyararlanılabilir.


ÖLÇME VEDEĞERLENDİRME
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları SınıfGeçme ve Sınav Yönetmeliği'ne göre çeşitli ölçmearaçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesiesastır. Buna göre;
1. Dersin altındaki modüllerin işlenişi sırasındakazandığı (bilgi, beceri ve tavırlar) yeterlikler,
2. Okulda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıklarıtüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilereköğrencilerin dersteki başarısı belirlenir.


YATAY VE DİKEYGEÇİŞLER
Program; geniş tabanlı ve modüler yapıdadüzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik EğitimYönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere
olanak sağlanır.
1. Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götürentüm programlar ve dallar arasında geçiş yapılabilir.
2. Diploma almaya hak kazanan öğrenci, ÇocukGelişimi ve Eğitim alanının devamı niteliğindekiprogramların veya bu alana en yakın programlarınuygulandığı meslek yüksek okuluna sınavsız geçişyapabilir ya da sınav sonuçlarına göre diğer yükseköğrenim kurumlarını tercih edebilir.


BELGELENDİRME
1. Mezun olan öğrenciye alanda/dalda diploma verilir.
2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler vemodüller diploma ekinde belirtilir.
3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezunolduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve biryaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynıyeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.
4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikayayönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.


EĞİTİM SÜRESİ
1. Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftansonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.
2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenmeiçin ayrılmış dağılımı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimialanı haftalık ders çizelgesi, dersler ve modüller ileilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.


ÖĞRETİM YÖNTEMVE TEKNİKLERİ
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireyselöğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
1. Öğretmenler öğrencilere rehberlik eder.
2. Öğrenciler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.
3. Öğrencilerin aktif olması sağlanır.
4. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir.
5. Öğrenciler kendi kendilerini değerlendirebilir.
6. Öğrencilere yeterlik kazandırmaya yönelik yöntemve teknikler uygulanır.


İŞ BİRLİĞİYAPILACAK KURUMVE KURULUŞLAR
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri,istihdam olanakları ve planlama konularında çevredekiüniversiteler, sivil toplum örgütleri, erken çocuklukeğitim kurumları, özel eğitim kurumları verehabilitasyon merkezleri meslek elemanları ile işbirliği yapılarak yönlendirilir.


ÖĞRENCİKAZANIMLARI
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olaraköğrenci;
1. Alandaki ortak temel, bilgi ve becerilerikazanabilecektir.
2. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının temelyeterliklerine sahip olabilecektir.
3. Dalın gerektirdiği işleri yapabilecektir.
4. Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterliklerikazanabilecektir.


EĞİTİM-ÖĞRETİMFAALİYETLERİ
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı haftalık dersçizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındakimodüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.11.2012 - Güncelleme: 03.08.2023 13:02 - Görüntülenme: 1305
  Beğen | 1  kişi beğendi